BuzzerBeater Hungary
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

A taktikákról

Go down

A taktikákról Empty A taktikákról

Témanyitás by Admin Csüt. Ápr. 11, 2013 2:03 pm

A BuzzerBeaterWiki wikiből

Az alapok

Most, hogy a száraz és unalmas alapokon túl vagyunk, belekezdhetünk a játék kellemesebb részébe. A taktikák valószínűleg a legérdekesebb részei a játéknak. Mi a legjobb támadás a 2-3 zóna ellen? Mit védekezz a „Sok futással” ellen? Mikor kell egész pályás letámadást alkalmazni? Itt az idő megválaszolni ezeket a kérdéseket, bemutatni egyes taktikák erősségeit/gyengeségeit, és hogy mi a leghatásosabb és a legkevésbé hatásos ellenük.

Mielőtt hozzákezdenék, fontos leszögezni, hogy a taktika erőssége függ a csapat erősségétől. Ez az jelenti, hogy minden csapatnak megvannak a maga erősségei és gyengeségei, és ezek függvényében kell kiválasztani a megfelelő taktikát. Vegyünk például egy olyan csapatot, ahol sok az erős külső ember, de belül gyengék a játékosok. Ennek a csapatnak a menedzsere minden meccsen „Higgadtan közelről” taktikával játszik. Miután megnéztük a csapat előző meccseinek statisztikáját, észrevehető, hogy a külső támadás átlagos, a belső pocsék. Hiába a „Higgadtan közelről”, tisztán látszik, hogy a csapat kívül erősebb. Ha ennek a csapatnak kiegyensúlyozott a támadása, érdemes ellene 2-3 zónavédekezést alkalmazni, de ha kívül erősebbek, mint belül, akkor a 3-2 zóna a megfelelő, vagy legalább az 1-1. Ezt akartam kifejezni azzal, hogy a taktika erőssége függ a két csapat erősségitől. Jegyezd meg, hogy mielőtt vakon beállítod a taktikád az ellenfeled szokásos taktikája alapján, győződj meg, hogy ismered a saját csapatod erősségeit!

Most, hogy tudod, hogy a taktika beállításában fontosak a csapat erősségei és gyengeségei, tegyük fel ennek a fejezetnek a hátralévő részére, hogy mindkét csapat teljesen ugyanaz. Mindkét csapatnak ugyanazok a játékosai és mindkét csapat ugyanazokat az értékeléseket kapja mindegyik kategóriában, ha ugyanazt a támadótaktikát és ugyanazt a védőtaktikát alkalmazzák (alap és 1-1 ellen). Ugyanazokkal a dolgokkal egyszerűbb lesz bemutatni egyes taktikák előnyeit és hátrányait.
[szerkesztés] Tempó

Egy utolsó fontos dolog, az pedig az, hogy minden taktikának van egy tempója. A tempó lehet normál, gyors vagy lassú.

Ha gyorsabb a tempó, a játékosaid kevesebb idő alatt több dobást fognak végrehajtani. Az edződ ilyenkor azt mondja a játékosaidnak, hogy vállalják el a dobást, ha legalább 20% esélyt látnak a dobás pontosságára, lassú tempónál ez 25%. A probléma a lassúbb tempónál az, hogy ha a játékosok nem találják ezt a 25% esélyt sem, a támadóidő letelik, és valamelyik játékosod kénytelen lesz elvállalni egy borzalmas dobást (ilyenkor az esély kisebb, mint 20%). A gyorsabb tempó előnyös, ha egy erősebb ellenfél ellen játszol, mert a játékosaid egyből dobnak, ha helyzetük van. Másrészről viszont az erősebb csapatnak is több dobóhelyzete lesz. Egy gyorsabb tempójú támadást használva szorosan lehet tartani az eredményt egy jobb ellenfél ellen.

Mindegyik tempónak megvannak az előnyei egy gyengébb ellenfél ellen. Ha az ellenfeled gyengébb, egy lassú tempójú támadótaktikával lehetséges, hogy a játékosaid jobb százalékkal fognak dobni, és hamar nagy előnyre tesznek szert. Egy gyorsabb tempóval a játékosaid kisebb százalékkal dobnak, de kevesebb idő alatt, így labdabirtoklási előnyre tehetnek szert. Szerintem gyengébb ellenfél ellen gyors tempót kell alkalmazni, hogy nagy előnyt szerezzen a csapatod. Miért kockáztatnánk meg egy szorosabb meccset egy lassú tempóval? A gyors tempójú támadótaktikák gyorsabban fárasztják a játékosokat, szóval győződj meg a megfelelő erőnlét skillről, mielőtt ezeket a taktikákat használod.
[szerkesztés] Támadás

Alap: Ez az alapvető támadótaktika, az összes többi taktika alapja. Normál tempójú és a dobások eloszlása a játékosok között egyenletes. Ezt a taktikát használják a bot csapatok minden meccsen. Ezt a taktikát a nagyobb csapatok nem sűrűn használják.

A legjobb ellene: Minden védekezőtaktika, kivéve az 1-1 ellen. Ha az ellenfeled zónát játszik ez ellen, a két védekező kategóriából (külső vagy belső) jobb értékelést kap, attól függően, hogy milyen zónát játszott. Igazság szerint az „Alap” taktikának se előnye, se hátránya, ez csak egy alap taktika.

Legrosszabb ellene: Nincs (1-1 ellen) De ahogy már említettem, minden kiegyensúlyozott, nem fontos milyen védekezőtaktika szerepel ellene.

Gyorspasszos játék: a “PTB” (Push The Ball) nagyjából ugyanaz, mint az „Alap” taktika, egy fontos kivétellel -gyors tempójú. Ezt a támadást gyakran használják gyengébb csapatok ellen, mikor a nagy előny megszerzése a cél. Ugyanez vonatkozik a többi gyors tempójú taktikára is.

Legjobb ellene/Legrosszabb ellene: Lásd az “Alap” taktikát.

Higgadt játék: ez a taktika a gyorspasszos játék ellentéte. Ez a taktika lassú tempójú. Általában erősebb csapatok ellen használják, hogy a lehető legszorosabban tartsák az eredményt, habár kisebb lesz a labdabirtoklás. Ugyanez vonatkozik a többi lassú tempójú taktikára is.

Legjobb ellene/Legrosszabb ellene: Lásd az “Alap” taktikát.

2 pontos erőltetése: Gyorsabb tempójú taktika egy belső fókusszal. A dobások döntő részét a erőcsatárok és a centerek fogják végrehajtani, és a csapat az ellenfél belső védekezését fogja támadni. A „2 pontos erőltetése” az egyik leggyakrabban használt taktika a BB-n.

Legjobb ellene: 2-3 zóna

Legrosszabb ellene: 1-3-1 zóna, 3-2 zóna (ebben a sorrendben)

Higgadtan közelről: a „2 pontos erőltetése” taktika lassúbb tempójú változata.

Legjobb ellene/Legrosszabb ellene: Lásd a „2 pontos erőltetése” taktikát

Sok futással: a „Sok futással” egy normál tempójú taktika, a dobások kintről és középtávolról történnek. A dobások nagy részét a hátvédek és a bedobók hajtják végre. Kevesebb 3 pontost fognak vállalni, mint a „Fuss és tüzelj” taktikánál.

Legjobb ellene: 1-3-1 zóna, 3-2 zóna (ebben a sorrendben)

Legrosszabb ellene: 2-3 zóna

Fuss és tüzelj: az RNG (Run And Gun) taktika talán a leggyakrabban használt a BB-ben. Nagyon hasonlít a „Sok futással” taktikához, de a legnagyobb különbség, hogy a tempó gyorsabb, és a játékosok több 3 pontos kísérletet fognak vállalni.

Legjobb ellene/Legrosszabb ellene: Lásd a „Sok futással” taktikát.

Tempódobás nélkül: a „Tempódobás nélkül” egy belső/külső taktika lassú tempóval. Vitatják, hogy ez a taktika a régi meccsmotornál jobban és pontosabban működött, ezért ma már ez a legritkábban használt taktika a BB-n. A nagyobb csapatok ritkán használták a meccsmotor változásai előtt, és később sikeresebb lett. A „Tempódobás nélkül” taktika egy belső taktika sok 3 pontos kísérlettel.

Legjobb ellene/Legrosszabb ellene: Lásd a „Sok futással” taktikát.

Védekezés

1-1 ellen: Ez az alapvető védekezés, az összes többi taktika alapja. Kiegyensúlyozott a külső és a belső védekezés is. Ezt a védekezést használják a bot csapatok. Bár nem használják gyakran, mégis sok nagy csapat kedveli az 1-1 elleni védekezést. A legbiztonságosabb védekezésnek tartják. Nincs kockázata, de előnye sincs az 1-1 elleni védekezésnek.

Legjobb ellene: Fuss és tüzelj, Sok futással, 2 pontos erőltetése, Higgadtan közelről

Legrosszabb ellene: Alap, Gyorspasszos játék, Higgadt játék

2-3 Zóna: Erősebb belső védekezés és lepattanózás. Lassú tempó. (A Szabályzatból) A legjobb védekezés belső támadás ellen, de nagy a baj, ha az ellenfél kívül támad.

Legjobb ellene: Fuss és tüzelj, Sok futással

Legrosszabb ellene: 2 pontos erőltetése, Higgadtan közelről

3-2 Zóna: Erősebb külső, gyengébb belső védekezés. Lassú tempó. (a Szabályzatból)

Legjobb ellene: 2 pontos erőltetése, Higgadtan közelről

Legrosszabb ellene: Fuss és tüzelj, Sok futással

1-3-1 Zóna: Drámaian megerősített külső védekezés a belső védekezés és a lepattanózás terhére (a Szabályzatból). Az 1-3-1 Zóna a 3-2 zóna egy extrém változata. Gyakran használják a külső dobások drasztikus elnyomására.

Legjobb ellene/Legrosszabb ellene: Lásd a 3-2 zónát.

Egész pályás letámadás: az “FCP” (Full Court Press) sok labdaszerzést hoz, az életerő, a védekezés és a lepattanózás terhére (a Szabályzatból). Nagyon gyors tempójú. Mielőtt ezt a taktikát használod győződj meg a játékosaid megfelelő erőnlétéről! Ha nem megfelelő, az FCP-nek rossz hatásai lehetnek, a játékosaid kifáradhatnak és rosszul játszhatnak! Ez a taktika akkor jó, ha az ellenfél játékosainak rossz a labdavezetése.

Legjobb ellene: Higgadt játék, Higgadtan közelről

Legrosszabb ellene: Fuss és tüzelj, Sok futással, Gyorspasszos játék

A 2-3 Zóna Dilemma Az új meccsmotor bevezetése óta egyesek észrevették, hogy a 2-3 zóna kevésbé hatékony, mint a régi meccsmotornál. Azt javasolják, hogy egy belül támadó ellenfél ellen érdemes 3-2 zónát játszani, hogy a külső emberek ne tudják bejuttatni a labdát a belsőknek. A logika e mögött az, hogy az új meccsmotor fontosabbnak tartja a passzolást, és a 3-2 zónával egyszerűbb a külsőket megakadályozni a labdaátadásban.

Tartalék

Beállíthatod kezdőcsapatod és két tartalékcsapatod. Kezdőid annyit játszanak amennyit csak tudnak (amíg nem fáradnak el vagy nem fenyegeti őket a kipontozódás veszélye), és amint az edző szükségesnek érzi a frissítést, végrehajtja a cserét.

Csere-rendszer

Az edző néha saját ítélőképességére hagyatkozik, ám ebbe lehetőséged van beleszólni. Beállíthatod hogy edződ milyen gyakran hozzon önálló döntést a cseréket illetően. Ha nem szeretnéd a döntést edződre bízni (szigorúan ragaszkodjon a megadottakhoz), az edzőre bízod a cserét (az edző döntsön), a kettő keveréke (az edző választ az előre megadott felállásból), vagy azt mondod az edzőnek, hogy nyerje meg a meccset ahogyan jónak látja (csak a kezdőket játszassa a 4. negyedben).

Csapatszellem

Eldöntheted, hogy a csapatod milyen keményen játsszon a különböző meccseken (kivétel a barátságos meccs, ekkor a játékosok keményen próbálnak játszani, ugyanis az edző figyeli őket). A csapatnak van egy alapszintű csapatszelleme, ami befolyásolja a meccseket, ugyanis a rossz csapatszellem nehezíti a mérkőzés megnyerését. Ösztönözheted csapatodat arra, hogy minden energiájukat adják bele a számodra fontosnak tartott mérkőzésbe (teljes erőbedobással), ám a fáradalmak kipihenésére szüksége lesz játékosaidnak 1-2 hétre. Lehetőségképpen, játszathatsz laza játékot is csapatoddal, hogy a csapat kipihent legyen a később soron következő mérkőzésekre. A csapatszellem mindig az alapértelmezett 5-ös szint felé közelít, és a holtszezonban 5-ös szintre áll vissza.

A fontosabb mérkőzéseken, beleértve a rájátszást, osztályozókat, és a kupa két utolsó körét, a játékosok túl feszültek, hogy a Laza játék utasítást alkalmazhasd. Ezeken a meccseken a 2 választható hozzáállás a Rájátszásbeli normál, aminek hatása a Laza játékéhoz hasonló a csapatszellemet tekintve, de a teljesítmény a Normálnak megfelelő, és a Rájátszásbeli teljes erőbedobással,ami a Normálnak megfelelően változtatja a csapatszellemet, míg a teljesítmény a Teljes erőbedobással-nak felel meg.

Admin
Admin

Hozzászólások száma : 104
Join date : 2013. Mar. 29.

https://buzzerbeaterhun.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére


 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.