BuzzerBeater Hungary
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Szabályzat

Go down

Szabályzat Empty Szabályzat

Témanyitás by Admin Szer. Ápr. 10, 2013 8:15 pm

A BuzzerBeater felhasználókra vonatkozó viselkedési szabályok

Mi arra biztatjuk a felhasználókat, hogy érezzék magukat jól az oldalon, olyan módon, ahogyan szeretnék.

Mindazonáltal, annak érdekében, hogy mindenki egyformán jól érezhesse magát, van néhány szabály, amihez minden felhasználónak tartani kell magát.


Többszörös regisztráció

A szabályok ellen való dolog, ha valakinek több csapata vagy felhasználói fiókja van az oldalon. Kifinomult eszközeink vannak ennek ellenőrzésére, amik ha találatot jeleznek, akkor figyelmeztetés nélkül, minden felhasználói fiókot törlünk. Nem engedélyezett az új csapatért jelentkezés addig, amíg egy másik csapatot irányítasz.


Túlzó összegű átigazolások

Szabályellenes, ha valaki a piaci árakhoz képest túl sokat kínál egy játékosért. A csalást figyelő eszközeink észlelhetik ezt olyan kísérletként, ami 2 felhasználói fiók közötti pénzátvitelt kísérel meg, és mind az eladó, mind a vevő csapatot kitiltják. Annak ellenére, hogy ennek kiszűrésére hatékony eszközeink vannak, kérünk minden felhasználót, hogy jelentse, ha gyanús esetet lát.

Továbbá, ha valaki az általad piacra rakott játékosra licitál ilyen módon, akkor a te felelősséged, hogy jelentsd ezt a GM-eknek. Ezt meg tudod tenni közvetlenül az Átigazolási Listából, vagy az Átigazolási történet oldalon. Ha az ár bizonyítottan irreális, akkor a GM-ek fel vannak hatalmazva, hogy megfelelő összegű büntetést szabjanak ki a csapatra - felhasználó tiltást nagyon ritkán vonunk vissza, tehát a legegyszerűbb módja, hogy elkerüld, az az, hogy saját magad jelented a gyanús esetet.


Spam

Nem engedélyezett más felhasználók spam-elése akár BB-mail-en, fórum hozzászóláson, vagy a Hír blogon keresztül.

Példák a spammelésre:
„BB-mail-ben vagy a fórumon kérni a felhasználókat, hogy a Szövetségi kapitány választáson rád szavazzanak (ez alól kivétel az erre a célra létrehozott, hivatalos topic). Ha ilyet teszel, akkor kizárnak a választásokból.”
„Edzőmérkőzésre csapat keresése.”
„Olyan játékosok linkelése, akit éppen eladásra szánsz (kivétel ez alól, a speciálisan erre a célra nyitott topic).”
„Más termék vagy szolgáltatás reklámozása.”

Ha spammelésen kapnak, a GM-ek figyelmeztetnek, de akár ideiglenesen meg is vonhatják az üzenetküldési és fórumba való írási jogod. Ha jogaid visszakapása után is folytatod a tevékenységet, akkor előzetes figyelmeztetés nélkül törölhetnek.


Az oldal hack-elése

Bármilyen az oldal, vagy annak moduljai, azt kiszolgáló infrastruktúra elleni támadást kizárással jutalmazzuk.


Adatbányászat

Adatbányászati eszközök, adatlopó és a hálózatot folyamatos terheléssel megbénító szoftverek használata tilos, kitiltást von maga után. Ha hozzá akarsz férni egy igazán nagy adatbázishoz, akkor írj a BB-knek és és megpróbálunk segíteni.


Felhasználó kitiltása

A kitiltás végleges, vissza nem vonható. Általában 30 nap után folyamodhattok új regisztrációért, de ekkor alaposan meg fogjuk vizsgálni, hogy regisztrálhattok-e vagy sem.

Abban a szerencsétlen helyzetben, ha kitiltottak, küldhetsz egy fellebbezést a GM-eknek. Ezt minden esetben el fogjuk olvasni és alaposan újra megvizsgáljuk az esetet. Abban az esetben, ha a felhasználói fiókod újra megnyitjuk (ez nagyon ritkán fordul elő), e-mail-ben értesítünk; ha nem kapsz értesítést, akkor a fellebbezésed elutasítottuk.
[szerkesztés] Áttekintés
"Nem értem hozzá a sráchoz, mikor blokkoltam, de a bíró befújta a szabálytalanságot."


Az Áttekintés a csapatod oldala. Itt nagyon sok fontos linket megtalálsz. Ezek a következők:


Meccsek:Egy gyorslista a csapatod meccseiről
Állás: A csoportod aktuális állása.
Csapat statisztikák: A csapatod aktuális és elmúlt szezonbeli statisztikái.
Játékos: Egy link a játékosok oldalra.
Stadion: A stadionodról kaphatsz információkat.
Történelem: Egy gyorslista a csapat eredményeiről, fontos eseményekről.
Átigazolások: Az összes átigazolások listája.
Üzenet küldése: Itt küldhetsz üzenetet a csapat tulajdonosának.


Ha támogató vagy több extra dolgot is kapsz, például tehetsz ki csapatlogót. Sok lehetőséghez juthatsz hozzá, olyanra alakítod amilyenre szeretnéd. Ha jó menedzser vagy, csapatod több trófeát is nyerhet, ezek megjelennek majd az oldalon.


Trófeák: Csapatod különböző trófeákat nyerhet, például megnyerheted a csoportodat, vagy a nemzeti kupát, stb.
Zászlók: Minden csapat játszhat barátságos meccset más országok csapataival. Ha játszol egy külföldi csapattal, az országának zászlaja megjelenik a zászlóid között. Próbáld megszerezni mind!


Ha egy másik csapat linkjére kattintasz, megtudhatsz információkat róla. Ugyanazon menüpontokat találod ott, mint a saját csapatodnál.Itt küldhetsz a legegyszerűbben üzenetet a másik csapat menedzserének. A támogatók megjelentethetnek sajtóközleményeket is, melyek mindenki számára láthatóak!
[szerkesztés] Hírek
"Modernkori gladiátorok vagyunk. Nem hiszem, hogy akárki valaha is érdeklődött a vesztes gladiátorok iránt."


A Hírek oldalon olvashatod a játékkal és az oldallal kapcsolatos összes hírt, változást . A legfontosabb hírek ki vannak emelve, és oldal listába vannak szedve. Ezt az oldalt látod ha bejelentkezel és ajánljuk, hogy olvasd el figyelmesen a híreket, hogy folyamatosan képben legyél a játékkal kapcsolatban.
[szerkesztés] Fórumok
"Az én hibám volt. El kellett volna olvasnom a fórumot, mielőtt ilyeneket kérdezek."


A Fórumok menüpont alatt beszélgethetsz a többi játékossal bármiről - akár BuzzerBeater-ről akár a kedvenc filmedről.

A fórumon több topik található. Egy nemzeti topik, egy segítségnyújtó topik, és egy globális, ahol meg lehet beszélni a dolgokat magyar nyelven. Az első fórum oldal a Fórum kezdőoldala azokkal az üzenetekkel, amiket még nem olvastál. Van lehetőséged arra is, hogy a kedvencek közé tegyél egy ilyen topik, illetve arra is, hogy csak sima fórumozó legyél az adott topikban, amit sokat olvasol.

A globális topikok mindenki számára elérhetőek, akik beszéli azt a nyelvet (például Global (Italiano), az olaszul beszélőknek), viszont vannak csak egy régióra vonatkozó topikok is, illetve létezik idegen nyelvű topik is.

Végül a Segítség linkre kattintva egy olyan segítségnyújtó fórumba jutsz, ahol bármilyen kérdésedre szívesen válaszol a többi felhasználó.

A moderálást a mi GM-jeink végzik, illetve a fórum moderátorai. Ha egy nemzetközi fórumba írsz egy hozzászólást, akkor be kell tartanod az illemszabályokat, nem szabad csúnyán „beszélned”, politikai dolgot felhozni, és végül egymás felmenőit sem kell emlegetni!Smile Vannak Nem-BB-es topikok, ahol arról beszélgethettek, amiről szeretnétek, de kérlek itt is tartsátok be a szabályokat!

A spamelést tiltja a szabályzat!!!

A legtöbb fórumban az alábbi szabályok érvényesek: minden nyelvi fórumon csak az adott nyelven lehet írni, ugyanis a hozzászólásodat törölhetik, ha ezt nem tartod be! Ha még nincs olyan fórum, amiről beszélgetni szeretnél pl. kedvenc állat, akkor csak írj egy GM-nek, és ő létrehozza a kívánt topikot.

Azokra a felhasználókra, akik nem tartják be a szabályzatot, büntetést szabunk ki. Ilyen lehet pl. a ban. A fórum egy nagyon fontos része a közösség kialakulásának, ezért a büntetéseket tényleg komolyan vesszük, így mindenkit ugyanolyan szigorúan büntetünk. Ez az intézkedés arra jó, hogy tisztán tartsuk a fórumot, és ne legyen durva beszéd és még sorolhatnám. Remélem együtt létre tudunk hozni egy ütőképes magyar BuzzerBeater közösséget!
[szerkesztés] Mérkőzések
"Nem tudunk nyerni itthon és idegenben sem. A problémám, hogy nincs egy hely, ahol játszhatnánk."


Klikkelj a Mérkőzések linkre, hogy megnézd at eddig lejátszott és a még le nem játszott Mérkőzéseidet. A legördülő menüt is használhatod.

Minden csapat hetente két bajnokit játszik, szombaton és kedden. Minden csapat játszhat Edzőmérkőzést vagy Kupa mérkőzést . Minden szezonban lesz 3 mérkőzésed, amit a TV is közvetít. Ezek a mérkőzések igen fontosak, mert nagy hatással vannak a szurkolók hangulatára. Nyerj magabiztosan vagy veszíts egy idegtépően izgalmas mérkőzésen, egy biztos, mindenki a te sztárjátékosod mezeit akarja majd megvenni.

Több dolog is van, amit a figyelmedbe ajánlunk a mérkőzéssel kapcsolatban:
Klikkelj a Visszajátszás linkre és visszanézheted a már lejátszott mérkőzéseidet. Vagy még jobb ha élőben nézed a mérkőzéseidet. Ezt az Élő! linkre kattintva teheted meg!
Ha az Utasítások-ra klikkelsz, beállíthatod az elkövetkezendő mérkőzésedre a taktikádat, valamint a kezdő csapatot és a cseréket is. Ha nem állítasz be taktikát a csapatod sok mérkőzést el fog veszteni. Válaszd ki a legjobb taktikát, elemezd a mérkőzéseket, beszélgess a többiekkel és nyerj!. Legkésőbb 15 perccel a mérkőzés kezdése előtt be kell állítanod a taktikát.
Ha az Eredmény linkre kattintasz megtekintheted a játékosok és a csapat értékelését, valamint láthatod a játékos statisztikákat.
Az előző mérkőzés eredményére kattintva meg tudod nézni az eredményt a játékrészekre lebontva, a játékosaid és a csapat értékeléseit.
[szerkesztés] Tabella
"Nem akarok s*gg*t csinálni a számból, de minden meccsünk nyerhető."


A Tabella oldalon látható a bajnokságod tabellája. Itt megtekintheted a csoportok állását. Ahhoz hogy figyelemmel tudd követni vetélytársaidat, azt ajánljuk minden bajnoki után pillantsd meg ezt az oldalt.

Ha a 22 meccsből álló alapszakasz véget ért mindkét csoport első 4 helyezettje rész vesz a rájátszásban. A párosítások a tabella alatt megtekinthetőek. Ha az alapszakasz még nem is ért véget, a jelen állás szerinti párosítások akkor is láthatóak. A tabella oldalán láthatsz különböző statisztikákat, átlagos pont / meccs, átlagos gólpassz / meccs, átlagos lepattanó / meccs.

A szezon végén a legértékesebb játékost (MVP) megválasztják minden ligában. Az eredmények és a választás menete megtekinthető az elmúlt szezonokban. Az MVP kap egy trófeát ami megtekinthető a játékos oldalon. A legördülő menüt használva megtekintheted a szavazás végeredményét.

Rájátszás, kiesés és feljutás

Mindkét konferencia 4 legjobb csapata jut a rájátszásba. Itt az 1. játszik a 4-el, a 2. a 3-al egy mérkőzést majd a győztesek játszanak a döntőben, ami szintén egy mérkőzésen dől el. Ezután a 2 konferencia-győztes játszik a feljutásért, ez a párharc 2 győzelemig tart.A párharc győztese lesz a csoport bajnoka, valamint ő jut magasabb osztályba. Hogy a BOT csapatoktól megszabaduljunk, ők megszűnnek és ha szükséges, akkor a nem feljutó, legerősebb csapatokkal töltjük fel a helyüket.

Hogy a feljutó csapatokat segítsük, mostantól egyszeri pénzjutalmat kapnak a bajnokok. Minden feljutó csapat megkapja ezt az összeget, akár bajnokként, akár a BOT csapat helyére jut fel (azonban a BOT helyére feljutó csapat bérleteseinek száma nem növekszik ugyanolyan mértékben).

A pénzjutalmak a következőképpen alakulnak:
Feljutás az I. osztályba: $ 1 000 000
Feljutás az II. osztályba: $ 500 000
Feljutás az III. osztályba: $ 300 000
Feljutás az IV. osztályba: $ 200 000
Feljutás az V. osztályba: $ 150 000
Feljutás az összes további osztályba: $ 150 000

A szezonvég azonban nem csak dicsőségről szól. Minden csoportból 4 csapat (konferenciánként 2-2) kiesik egyel alacsonyabb osztályba. A 8. helyezettektől automatikusan elbúcsúzunk, a 6. és 7. helyezettek pedig egy osztályozó párharcon vesznek részt, ami 2 győzelemig tart. A vesztesek kiesnek, a győztesek pedig a következő szezont is az adott csoportban kezdhetik. Az 5. helyezettek megmenekülnek a kiesés fenyegetésétől, azonban a bajnoki cím sorsába nem szólhatnak bele.

Az egyenes kieséses szakaszban, az alapszakaszban előrébb végzett csapatok élvezhetik a hazai pálya előnyét. A 2 győzelemig tartó párharcoknál az alapszakaszban előrébb végzett csapat kezd otthon (és ő játszik otthon a 3. mérkőzésen is, amennyiben az szükséges).

Minden fentebb említett esetben a jegybevételekből a hazai csapat 2/3-ad, míg a vendég csapat 1/3-ad arányban részesül.
[szerkesztés] Taktikák
"Hasonlítok a Pitagorasz-tételre. Csak kevesen tudják a választ a játékomra."


A kinti dobást befolyásoló tényezők az egyéni és a csapat kinti dobásának szintje és az ellenfél játékosának és csapatának kinti védekezése. Ha egy nagyon jó játékos az egyetlen lehetősége egy rossz csapatnak, akkor sokkal több kísérlete lesz, ám eredményessége csökkenni fog, hasonlóan egy rossz játékos egy rossz csapatban csak akkor dob kintről ha üresen marad. Ez a többi dobásformára is vonatkozik.

Formációk:

Támadás: A támadás fő összetevői: belső/külső/semleges összpontosítás és gyors/lassú/átlagos sebesség összehasonlítása az alap támadáshoz. Nem egyenlő mértékben gyors/lassú egy támadásfajta, mint ahogy a valóságban sem. A lassabb tempó pontosabbá teszi a dobásokat, ám gyakran rossz dobásokat eredményez a támadóidő lejártához közeledve. A kevesebb támadás kevesebb pontot eredményez, ezért a gyengébb csapatok közelebb maradhatnak a jobbakhoz. A benti/kinti dobások erőltetése a nevéből is adódóan több benti/kinti dobást eredményez, de a játékosok az általuk legjobbnak vélt dobásra játszanak, vagy ha az ellenfél védelme lehetetlenné teszi a palánk alóli kosarat, a csapat nem fogja erőltetni azt ami nem megy, nem számít hogy milyen instrukciót adtál meg nekik.


Alap támadás: nincs előtérbe helyezett dobótávolság/átlagos sebesség, a többi formáció ezzel van összehasonlítva

Gyorspasszos játék: nincs előtérbe helyezett dobótáv, gyors tempó.

Higgadt játék: normál fókusz, higgadt tempó.

2 pontos erőltetése: közeli dobások erőltetése, gyorsított tempó.

Higgadtan közelről: palánk alóli dobások erőltetése, higgadt tempó.

Sok futással: kinti/közép-távoli dobások, normál tempó.

Fuss és tüzelj: kinti dobások erőltetése, gyors tempóban.

Tempódobás nélkül: kinti/benti dobások erőltetése (kevesebb 2 pontos tempódobás), lassú tempóban.


Védekezés:


Normál (Emberfogás): alap védekezés.

2-3 zóna: Belső védekezésre és lepattanózásra összpontosítás, amely a kinti védekezés rovására megy. Lassú tempójú.

3-2 zóna: Kinti védekezésre összpontosítás, amely a belső védekezés rovására megy. Lassú tempójú.

1-3-1 zóna: Csak a kinti védekezésre összpontosítás, amely a belső védekezés és a lepattanózás rovására megy.

Egész pályás letámadás: Nagyban növeli a labdaszerzések számát, jó erőnlét kell hozzá, a védekezés és a lepattanózás rovására megy. Nagyon gyors tempójú.


Tartalék:


Beállíthatod kezdőcsapatod és két tartalékcsapatod. Kezdőid annyit játszanak amennyit csak tudnak (amíg nem fáradnak el vagy nem fenyegeti őket a kipontozódás veszélye), és amint az edző szükségesnek érzi a frissítést, végrehajtja a cserét.


Csererendszer:


Az edző néha saját ítélőképességére hagyatkozik, ám ebbe lehetőséged van beleszólni. Beállíthatod hogy edződ milyen gyakran hozzon önálló döntést a cseréket illetően. Ha nem szeretnéd a döntést edződre bízni (szigorúan ragaszkodjon a megadottakhoz), az edzőre bízod a cserét (az edző döntsön), a kettő keveréke (az edző választ az előre megadott felállásból), vagy azt mondod az edzőnek, hogy nyerje meg a meccset ahogyan jónak látja (ragaszkodás az előre megadottakhoz az utolsó negyedig).


Csapatszellem:


Eldöntheted, hogy a csapatod milyen keményen játsszon a különböző meccseken (kivétel a barátságos meccs, ekkor a játékosok keményen próbálnak játszani, ugyanis az edző figyeli őket). A csapatnak van egy alapszintű csapatszelleme, ami befolyásolja a meccseket, ugyanis a rossz csapatszellem nehezíti a mérkőzés megnyerését. Ösztönözheted csapatodat arra, hogy minden energiájukat adják bele a számodra fontosnak tartott mérkőzésbe (teljes erőbedobással), ám a fáradalmak kipihenésére szüksége lesz játékosaidnak 1-2 hétre. Lehetőségképpen, játszathatsz laza játékot is csapatoddal, hogy a csapat kipihent legyen a később soron következő mérkőzésekre. A csapatszellem mindig az alapértelmezett 5-ös szint felé közelít, és a holtszezonban 5-ös szintre áll vissza.


A fontosabb mérkőzéseken, beleértve a rájátszást, osztályozókat, és a kupa két utolsó körét, a játékosok túl feszültek, hogy a Laza játék utasítást alkalmazhasd. Ezeken a meccseken a 2 választható hozzáállás a Rájátszásbeli normál,aminek hatása a Laza játékéhoz hasonló a csapatszellemet tekintve, de a teljesítmény a Normálnak megfelelő, és a Rájátszásbeli teljes erőbedobással,ami a Normálnak megfelelően változtatja a csapatszellemet, míg a teljesítmény a Teljes erőbedobással-nak felel meg.
[szerkesztés] Edzőmérkőzések
"Anno bezsákolt engem (Vitaly) Potapenko és most (Zan) Tabak. A jó oldala a dolognak, hogy nem készült poszter ezekről a srácokról."


A kötelező bajnoki mérkőzéseken felül lehetőséged van barátságos mérkőzéseket játszani minden hét csütörtökén. Ne aggódj, ezek a mérkőzések nem befolyásolják a táblázaton elfoglalt pozíciódat, tét nélküli mérkőzések.

A szezon kezdeténél minden csapat automatikusan nevez a Kupára (a kupa egyenes kieséses formában kerül lebonyolításra). Az indulás joga a magasabb osztályú csapatoknál van, tehát ha több csapat aktív, mint amennyi indulhat a kupában, akkor az előző szezon helyezései alapján dől el, hogy ki indulhat és ki nem. A kupában érdekelt csapatok nem játszhatnak Edzőmérkőzést.

Az Edzőmérkőzés oldalon az általad kihívott és a téged kihívó csapatokat láthatod. Amikor elfogadsz egy kihívást, vagy valaki elfogadja a tiédet, a többi kihívás automatikusan törlődik a listáról, és a mérkőzés a napirendhez adódik, amit itt találsz.

Az edzőmérkőzéseket csütörtökön játsszák a megszokott időben - 18.30-kor kezdődik a közvetítés. Akármelyik csapatot kihívhatod, aki már nincs benne a kupában, ha a csapat oldalára kattintasz! Csak válaszd ki, hogy otthon vagy idegenben szeretnél játszani, és küldd el az ajánlatot! A mérkőzések szombat 4:00-tól szerda 18:00-ig köthetőek le! A rájátszásból kiesett csapatoknak automatikusan kötünk le edzőmeccseket a másik kiesővel.
[szerkesztés] Nemzeti kupa

A nemzetközi porondra való kilépés egyik lehetőségeként minden ország megrendezi a saját nemzeti kupasorozatát (nálunk Magyar Kupa).

A nemzeti kupa egyenes kieséses rendszerben zajlik, az egyes csapatok szereplése addig tart, amíg az adott csapat ki nem kap egy kupameccsen. A lebonyolítási rend sajátossága, hogy néhány alsóbb osztályú csapat nem vehet részt a kupában. A kupamérkőzéseket csütörtökönként rendezik meg, a szokásos mérkőzés időben (18:30 nálunk), és az ellenfél sorsolása véletlenszerű. (Az All-Star mérkőzés hetében 2 kupa forduló van, kedden és csütörtökön) Mindenki maga dönti el, mennyire veszi komolyan a kupasorozatot, de érdemes meggondolni a jó szereplést, már csak a pénzbeli juttatások miatt, és akkor a dicsőségről még nem is beszéltünk, ami a serleg elhódítása jelent!

Ha elbúcsúztál a kupaküzdelmektől akkor barátságos edzőmérkőzések lekötésére nyílik lehetőséged. Ezek jó lehetőséget jelentenek, hogy megmérkőzz a haverok csapatával, esetleg egy másik országban játszó csapattal.

Mind a kupa, mind a barátságos mérkőzések fontosak, ugyanis extra perceket játszhatnak a játékosok, amik az edzés szempontjából fontosak. Amíg egyik eseményből sem származik jegybevétel, addig a szövetség pénzjutalomban részesíti a továbbjutó csapatokat, ennek mértéke attól függ, hogy a kupa hanyadik köréből jutott tovább az illető csapat.

A pénzdíjak a következőképpen alakulnak:
Győzelem: $ 300 000
Döntőbe jutás: $ 135 000
Elődöntőbe jutás: $ 100 000
Negyeddöntőbe jutás: $ 80 000
16 közé jutás: $ 70 000
32 közé jutás: $ 60 000
Minden további kör: $ 50 000



Csapat

"A titok, hogy legyen 8 jó játékosod és négy másik, akik őrülten éljenezni fognak."


A Játékosok menüben találsz egy listát a játékosaidról és a képességeikről a Csapat oldalon. Hasznos nagyon a legördülő menü, aminek segítségével sorba tudod rendezni a játékosaid különböző szempontok szerint.

Ha egy másik csapat játékosait nézed, akkor nem fogod látni az értékelésiket, ha többet szeretnél megtudni róluk, elemezned kell teljesítményüket. Ha ráklikkelsz egy játékosodra speciális dolgokat is csinálhatsz vele. Beállíthatod a mezszámukat (ha Támogató vagy), vagy Átigazolási listára teheted, vagy akár ki is rúghatod őt.
[szerkesztés] Értékelések
"Mindig én leszek az első számú játékos!"


A játékosok a következő sorrendben kapják az értékeléseket (legrosszabbtól legjobbig):

katasztrofális (1)
pocsék (2)
csapnivaló (3)
gyenge (4)
középszerű (5)
megfelelő (6)
jó (7)
remek ( 8 )
nagyszerű (9)
kiemelkedő (10)
ragyogó (11)
lenyűgöző (12)
világklasszis (13)
csodálatos (14)
titáni (15)
földöntúli (16)
legendás (17)
varázslatos (18)
csodás (19)
isteni (20)


Játékos értékelések
"Remek csapatunk van külső dobokból, csakhogy ezt a játékot belül játsszák."


Íme a lista amely alapján a játékosokat értékeljük:


Tempódobás: Egy jobb dobó jobb százalékkal fog dobni.

Dobótáv: Egy játékos, akinek magasabb ez a skillje, jobban fog dobni, mint az akinek alacsonyabb.

Külső védekezés: Az a játékos akinek magasabb ez a skillje, nagyobb hatásfokkal fogja megakadályozni a kinti dobásokat, és jobban nyomás alatt tartja a dobókat.

Technika: Az a játékos akinek magas ez a képessége, kisebb valószínűséggel fogja elveszíteni a labdát. A külső védekezést is növeli. Az a csapat amelyiknek jó ez a mutatója több sikeres dobó lehetőséghez jut.

Labdavezetés: Elősegíti, hogy egy játékos dobóhelyzetet alakítson ki anélkül, hogy valamelyik társa egy jó passzal helyzetbe hozná. Akinek jó ez a képessége, több dobást fog kiharcolni.

Passzolás: Akinek jó ez a képessége, kevesebbszer adja el a labdát, és több gólpasszt ad.

2 pontos: Egy jobb 2 pontos dobó több 2 pontost fog dobni.

Belső védekezés: Minél jobb ez a képesség, a játékos annál nagyobb hatásfokkal akadályozza meg az ellenfél 2 pontos dobásait.

Lepattanózás: Egy jó lepattanózó sok lepattanót fog szedni. Ám itt a magasság is fontos. Egy alacsonyabb játékosnak magasabb szintre van szüksége, hogy ugyanannyi lepattanót leszedjen, mint magasabb társa.

Blokkolás: Elősegíti a blokkolást. Külső játékosoknak nem túl hasznos.

Erőnlét: Az a játékos, akinek magasabb ez a képessége, több időt tud a pályán tölteni, mert később fárad el.

Büntető: Mindenkinek hasznos, büntető dobásnál számít.


Forma: Akinek magasabb a formája jobb teljesítményt fog nyújtani.

TSI: Ez egy hasznos mutató, meg tudod nézni, hogy játékosod milyen szinten van. De a forma erősen befolyásolja ezért vigyázz, csalóka lehet!
Legjobb pozíció: A TSI-hez hasonlóan ez is egy iránymutató. Ettől eltérő poszton is játszathatod játékosodat, ha a csapatod megkívánja.
Tehetség: A játékosok fejlődhetnek, de nem mindegyik játékosnak adatik meg az az esély, hogy igazi szupersztár váljon belőle. A tehetség egyfajta jelző: addig fog teljes mértékben fejlődni a játékos, amíg el nem éri azt a szintet, amit a tehetsége enged. Viszont utána sem áll meg, csak lassabb ütemben fejlődik... Minden játékosnak az 5. szezon előtt "sztár" a tehetsége.

Lentebb találod a szinteket a legrosszabbtól kezdve a legjobbakig:


esélytelen
kispadmelegítő
cserejátékos
6. ember
kezdő
tehetség
sztár
húzóember
szupersztár
MVP
legenda

minden idők legjobbja


Meccs értékelések

Minden játékost aki egy meccsen 5 percnél többet játszik, értékelünk egy skálán, ami 1-20-ig terjed. Ám ez is csalóka lehet. Ha a legrosszabb játékosod volt épp legjobb a pályán, akkor ő fogja kapni a legjobb értékelést!

Csapatod csapat értékelést is kapni fog. Ezek hasznosak arra, hogy kikalkuláld mi fog történni a pályán. Íme a lista:
Külső dobás, védekezés: Az irányító és a dobóhátvéd teljesítménye számít bele leginkább, a bedobó kevésbé, a center és az erőcsatár pedig alig.
Belső támadás, védekezés: A center teljesítménye számít leginkább, erőcsatár kevésbé, bedobó pedig alig.
Lepattanózás: Center és erőcsatár teljesítménye számít leginkább, bedobó kevésbé, irányító és dobóhátvéd pedig alig.
Támadóhullám (Hogy mennyi a hiba a támadásban): Irányító teljesítménye nagyon számít, dobóhátvéd és bedobó kevésbé.


Tehát a csapatod minden meccsen kap értékelést a 3-ik szezontól kezdve.
[szerkesztés] Személyzet
"Sosem volt Kaliforniában érvényes jogosítványom. Ha valamikor megállítanak, azt fogom mondani a zsarunak, "A Clippers edzője vagyok. Nem leszek itt olyan sokáig.""


Akárcsak maguk a játékosok, maga a csapat is hasznot húzhat abból, ha különböző szakemberekkel tölti fel a személyzetet, akik segítenek különböző feladatokban. Néhány specialista különleges képességeinek köszönhetően segíti a csapatot. A személyzet szintje nem befolyásolja ezen speciális képesség hatékonyságát.


Az orvosok segítenek a sérülések elkerülésében. Ha azonban valaki megsérül, az orvos ugyan segít a gyorsabb felépülésben, de nincs akkora hatása, mint a sérülések elkerülésénél. Az orvosoknak a következő specialitásai lehetnek:
Elsősegély-nyújtó: Van esélyük, hogy a sérüléseket úgy-ahogy összefoltozzák, és a játékos a következő negyedben már pályára tud lépni.
Gyúró: A héten túl sokat játszó játékosok nem veszítenek a formájukból olyan nagy mértékben.


Az edzők segítenek az edzések levezetésében, valamint a mérkőzések alatt. A következő specialitásaik lehetnek:
Karrier tanácsadó: Az idősebb játékosok képességei nem csökkennek olyan mértékben.
Erőnléti edző: Az erőnlét romlás kisebb eséllyel érvényesül.


A PR menedzserek segítenek eladni a csapatot, több nézőt becsábítani a mérkőzésekre.A következő specialitásai lehetnek:
Fanatikus: Ha hazai pályán játszik a csapat, akkor annak előnye jobban érvényesül.
Vezérszurkoló: Ha idegenben játszik a csapat, akkor az ellenfél hazai pálya előnye kevésbé érvényesül.


Minden pozícióban csak egy embered lehet egyszerre. A személyzet minősége a szintjétől függ, ami 1 és 7 között lehet. Az 1-es szintű orvos a törött lábú játékosnak 2 aszpirint ad, míg a 7-es PR menedzser a temetőben is felfűti a harci szellemet. A szakemberek képessége a minimálistól a világhírűig terjed. Minden csapat 1-es személyzettel kezd.

Bármikor vehetsz fel másik személyzeti tagot a személyzeti listáról. Légy azonban óvatos, mert a többi menedzser is jó szakemberekre vadászik, és a magasabb ajánlat győz. Mikor új személyzeti tagot veszel fel, a régi automatikusan elbocsátásra kerül, viszont 1 heti fizetését végkielégítésként ki kell fizetned. Ki is rúghatod a személyzeti tagokat (a végkielégítés ekkor is jár), és akkor egy 1-es szintű szakember kerül automatikusan a helyére. Jó szakembert találni nehéz, azonban minden kifizetett forintot megér a munkájuk. Minden héten van esély, hogy a személyzet magasabb bért kérjen, ezért nem hátrányos, ha folyamatosan az új embereken tartod a szemed.
[szerkesztés] A stadion
"A szurkolóink sohasem alszanak el a meccsek közben, ugyanis félnek, hogy egy labda eltalálhatja őket"


Itt információkat találsz a csapatod stadionjáról. Megpróbáljuk a stadion működtetését amennyire csak lehet sokoldalúvá tenni, bármikor építtethetsz új helyeket, változtathatod a jegyárakat vagy éppen a stadion nevét. Az összes ilyen jellegű változtatás a Stadion menüpontban eszközölhető.

Ahogy tapasztalhattad,a különböző kényelmű helyek különböző jegyárakkal rendelkeznek; az állóhelyek a szurkolótábornak tökéletesek, ahol kitombolhatják magukat, a luxuspáholyok a tehetős szponzoroknak lettek kialakítva, akikről próbálj meg a meccs után a parkolóban pénzt leakasztani, mert a profit az profit (szurkolók lehúzása nem támogató kiváltság).

Ha szurkolóid boldogok az általuk megfizethető legdrágább helyre fognak jegyet váltani. Hogy maximalizált a jegybevételt, játszanod kell a jegyárakkal. Például: ha az összes állóhely megtelt építs még több állóhelyet, emeld az állóhelyek árat, vagy csökkentsd az ülőhelyek bérleti díját.

A jegyárak frissítése minden hónap első napján éjfélkor (CET) megy végbe. A Stadion menüpontban állíthatod be az elkövetkezendő hónapra tervezett jegyárakat, viszont az egyetlen árfolyam ami mentésre kerül az a hónap kezdete előtt utoljára megadott. Nem engedjük, hogy szurkolóid túl alacsony áron nézhessék mérkőzéseidet (rosszat tenne a többi csapat számára), vagy túl magasra emeld az árakat (csökkentené szurkolóid érdeklődését). Az állóhelyeket $5-20, a hátsóbb ülőhelyeket $17-70, a pálya menti ülőhelyeket $50-200, míg a luxuspáholyokat $400-1600 közötti áron árulhatod. A szurkolók szívesen megnézik a győzelmet győzelemre halmozó csapatot, ám nem szívesen fizetnek azért, hogy lássanak egy vesztes csapatot.

Ha úgy érzed, hogy a csapatodnak nagyobb stadionra van szüksége, akkor kibővítheted! Állóhelyeket, ülőhelyeket, pálya menti ülőhelyeket, és VIP páholyokat építhetsz. A nagyobb bővítés értelemszerűen több ideig fog tartani. Ha már kiadtad az utasítást a stadion bővítésére, akkor már nem fogod tudod módosítani, úgyhogy előtte jól gondold át, hogy kell-e a bővítés, és ha igen, akkor milyen formában! Természetesen a drágább helyek kiépítése több pénzbe kerül, mint az olcsóbb helyeké.

Szurkolói vélemény

Amikor a szurkolóknak nem tetszik, ahogy a csapatot vezeted, kevesebbet költenek a szurkolói boltban, valamint kisebb létszámban jelennek meg a mérkőzéseken. Még rosszabb esetben néhányan elpártolnak a csapattól és másik együttest választanak rajongásuk tárgyául! Összefoglalva, a szurkolók a jól menő csapatoknak szentelik a figyelmüket és a pénzüket. Egy tehetséges PR-menedzser segíthet még nagyobb népszerűséget elérni a szurkolók körében, illetve csökkenteni a vereségek negatív hatásait.

Egy héten 3 alkalommal a PR-menedzser megkérdezi a szurkolókat, hogy hogyan vélekednek a csapatról. Ez a felmérés csak a szurkolók egy kis csoportjának válaszain alapul, tehát nem reprezentatív. A kérdőíven 9 állítást kell 0-től 5-ig skálán értékelniük aszerint, hogy mennyire értenek azokkal egyet.

Az 1. és 2. kérdés azzal kapcsolatos, hogy mennyire elégedettek a szurkolók a csapat idei illetve tavalyi szereplésével. Szélsőséges eredmények esetén a szurkolók hajlamosak megfeledkezni azokról és inkább az elkövetkező szezonra koncentrálni.

A 3. kérdés az idei kupasorozatban nyújtott teljesítményt értékeli. Egy magasabb osztályban játszó csapat szurkolóit nagyon rosszul érinti a korai kiesés.

A 4-6. kérdés a csapat néhány közelmúltbeli mérkőzését értékeli. A szurkolók nagyon szélsőségesek egy-egy mérkőzés drámaian befolyásolhatja a véleményüket a csapatról. Itt a legutóbbi mérkőzéssel, a legutóbbi TV-s mérkőzéssel és a rivális elleni teljesítménnyel kapcsolatban fejezik ki véleményüket. Az egyes szezonok között a szurkolók megváltoztathatják a véleményüket azzal kapcsolatban, hogy kit tartanak csapatuk legnagyobb riválisának.

A 7-8. kérdés a menedzser munkájával foglalkozik, általánosságban. Egyes szurkolók szeretik, ha helyi tehetségek kerülnek a csapatba, de nehezen viselik, ha a csapat sztár játékosa átadólistára kerül. Mások éppen ellenkezőleg, felróják, ha nem használjuk ki a lehetőséget új játékosok igazolására. Minden igényt kielégíteni nehéz, erre utal a régi mondás is: "Nem tehetsz mindenkivel jót!"

Az utolsó kérdés a legfontosabb, ez ugyanis azt méri fel, hogy a szurkolók mennyire elégedettek a menedzserrel, a csapattal és annak teljesítményével, általánosságban.
[szerkesztés] Pénzügyek
"Mondtam, hogy etetnem kell a családomat. Felajánlottak nekem 3 évre 21 millió dollárt… Ha megérek nekik ennyit, akkor biztos jó játékos vagyok… TV-ben is szerepelhetnék, de az nem hoz ennyit…"


A Pénzügyek oldalon láthatod a pénzügyeidet. Az oldalon az elmúlt 7 nap kiadásait és bevételeidet láthatod, például a játékosok és a személyzet fizetését, mérkőzésből befolyt jövedelmet, szponzori támogatást, illetve egy játékos megfigyelésének költségét is.

Van néhány lehetőség arra, hogy használd fel ezeket az információkat. Elsőként egy jó ötlet összehasonlítani a fizetéseket a befolyó összeggel. A nézőszám abban segít, hogy a stadionodat mikor, és milyen mértékben bővítsd. (Ha 10 meccs óta telt ház van, akkor érdemes lenne bővíteni!) Az oldal tetején két sort láthatsz: az első a jelenlegi egyenleg, ami azt mutatja meg, hogy jelenleg mennyi pénz áll rendelkezésedre; az elérhető egyenleg pedig a maximálisan elkölthető pénzmennyiséget mutatja meg. A kettő különbözhet, pl akkor, amikor egy játékosra licitálsz. Az elérhető egyenleg viszont nem mehet 0 $ alá!

Az oldal tetején megtalálod a heti mérkőzésből származó bevételt.

A szponzori támogatás függ a csapatod teljesítményétől. Ha több meccset nyersz, több támogatást kapsz. Ez érthető, mivel senki sem szeretne egy vesztes csapatot a szponzorálni, ugye?

Ha negatív az egyenleged, akkor 5% kamatot kell fizetned egészen addig, ameddig ismét pozitív nem lesz. Ha -500.000$ alá csökken az egyenleged, akkor két heted van arra, hogy rendezd a hiányt, különben a csapatod csődbe megy.

Az ideiglenes bevétel megmutatja , hogy a hét folyamán a játékosmozgásból mennyi bevételre tettél szert. Itt láthatod az átigazolásokból adódó különbségeket, a személyzet lecserélésének költségét, és még sok mindent. Ha licitáltál egy játékosra, de még nem ért véget a licit, akkor megtudhatod azt, hogy az átigazolás után mennyi pénzt kapsz/fizetsz a játékosért. Ezt a Licitek oldalon teheted meg. Az új csapatok hetente 50.000$ fognak kapni, hogy elősegítsük a könnyebb fejlődésüket. Ez viszont csak 4 héten keresztül érvényes.

Edzés
"Beszélgetünk az edzőről. Beszélgetünk a edzésről. Beszélgetünk az edzésről. Nem beszélünk a játékról. Továbbra is beszélgetünk az edzésről."


A mérkőzések, a felkészülés, és a nehezen megkeresett fizetésük elherdálására szánt idő ellenére játékosaid mindig beszorítják az Edzést sűrű napirendjükbe.

Megpróbáltuk az edzésbeállításokat a lehető legnyitottabbá tenni, ezért szabad kezet kaptál játékosaid nevelésében.

Az első legördülő menüben beállíthatod hogy mire szeretnél edzeni. A lehetőségek között vannak kimondottan egy tulajdonságra vonatkozóak (pl: belső védekezés, lepattanózás), és amelyek több tulajdonságot is magukba foglalnak (pl: kinti dobás, labdakezelés).

A második legördülő menüben kiválaszthatod, hogy mely posztra/posztokra szeretnél edzeni. A játékosok akkor fejlődnek a leggyorsabban, ha megfelelő időt töltenek a pályán és megfelelő edzést kapnak, ezért célszerű kiválasztanod 1-2 kulcsjátékost minden héten, akiktől gyors fejlődést vársz, vagy 3 vagy több játékost, ám őket csak kisebb hatékonysággal tudod edzeni. Egy játékosnak ideális esetben 48 percet kell összesen a pályán töltenie egy héten, vagy egy teljes mérkőzést, hogy a legjobb edzésmunkát tudja végezni. Ha 48 percnél többet játszik az sem probléma. Ám ha 48 percnél kevesebbet akkor is fejlődhet, ám sokkal lassabb ütemben, mintha többet játszott volna.

Az első edzésmód a "Csapattréning", ami nem sokban különbözik a pihenéstől. Kiválasztásakor 3 lehetőség közül választhatsz: "forma", "büntetődobás", "erőnlét", melyek az edző számára bármiféle gond nélkül edzhetőek az egész csapat számára (egy óra büntetődobás vagy futóedzés az épület körül), ezek nem függnek nagyban a pályán töltött időtől. Akármelyik kiválasztása esetén a pályán töltött időtől függetlenül az egész csapat edzést kap.

A többi edzésopcióval kapcsolatosan a játékosok fejlődésének üteme nem csak a pályán töltött időtől, hanem a tehetségtől is függ. Például, egy nagyszerű benti dobó és lepattanózó sokkal könnyebben fejleszti blokkoló képességét, mint egy rossz belső dobó és lepattanózó. Ez ösztönözhet arra, hogy a játékosok különböző képességeit fejleszd, ám vannak olyan képességek amelyek együtt nagyon jól működnek -- edzhetsz olyan játékosokat akik később előnyére válhatnak a csapatnak.

Minden egyes játékos (az 5. szezontól kezdődően) rendelkezik egy bizonyos potenciál értékkel, ami meghatározza, hogy milyen jó játékossá válhat. Ez pontosan azt jelenti, hogy a potenciálja által meghatározott szintig gyorsan fejlődik, majd ha elérte azt, akkor a fejlődési sebessége lassabb lesz.

Amit tarts észben: mint ahogy a valóságban, a fiatalabb játékosok gyorsabban fejlődnek mint az idősebbek, és a magasabb játékosok egyes területeken gyorsabban fejlődnek mint alacsonyabb társaik. Előnyt kell kovácsolnod ismereteidből, hogy hatékonnyá tedd edzéstervedet.

Azok a játékosok, akik sokat koptatták a kispadot a héten, veszítenek lelkesedésükből és edzésmunkájuk is visszaesik. Akik túl sokat játszottak a héten kimerültek lesznek és edzésen gyenge színvonalúak lesznek. Ha 3 meccsed van a héten cserélgetned kell játékosaidat, hacsak nem mind a három meccs létfontosságú, mivel a túl sok pályán töltött perc csökkenti a játékosok teljesítőképességét az elkövetkezendő hetekre is akár. A "Forma" megmutatja hogy az adott játékos hogy teljesített az edzésen és milyen formában várja a soron következő mérkőzést.

Tapasztalataink szerint a legjobb edzési stratégia az, ha több játékost edzel, mint amennyire szükséged van az adott poszton, és eladod a feleslegessé válókat. Például, két különböző poszton játszó játékos 5 hetes ciklusonként való edzetésénél kifizetődőbb például csak centert edzeni megszakítás nélkül, és a feleslegessé válóakból befolyt összegből megvásárolni a csapat többi tagját.

Egy megjegyzés az új menedzsereknek: az első héten, miután regisztráltatok, az edzéskor a játékosaitok fejlődni fognak a beállított edzésnek és a játszott perceknek megfelelően, azonban a formájuk nem fog változni. Ez azért van, hogy ne szenvedjetek hátrányt amiatt, hogy esetleg nem minden mérkőzésen ti irányítottátok a csapatot és a játékosok nem játszottak eleget, vagy éppen túl sok időt töltöttek a pályán.

Megfigyelés

Az edzés menüpontban beállíthatod, hogy hetente hány ifjú tehetség megfigyelésére fordítasz pénzt. Minél több pénzt fordítasz erre a célra, annál több információt kapsz a draftolható játékosokról (átlagban), ami elősegíti az optimális draftolást.

A legrosszabb mutatókkal rendelkező csapatok draftolnak először, ezért a tabella alján helyet foglaló csapatok számára a megfigyelés kimondottan fontos.
[szerkesztés] A draftolás
" Mit gondolsz arról a fiúról, aki egyenesen az egyetemről jött? Adjunk neki egy esélyt? "


Valószínűleg a szezonban már felépítetted álmaid kezdőcsapatát, de itt egy másik lehetőség az új csillagok megszerzésére. Remélem, hogy az egész szezon alatt figyeltetted a játékosokat! Akkor pár szó, hogy is megy a draft: Draft sorrend menüpont alatt betekintést nyerhetsz az új csillagok világába, és akár új reménységet is igazolhatsz…

A draft a következőképpen működik: rögtön a szezon vége után 48 játékos generálódik. A ligában szereplő 16 csapat közül mindenkinek van lehetősége draftolni játékost, maximum 3-at. A draft sorrendje fordítva van, mint a bajnokságban elért helyezés. (A bajnokságban utolsó helyen végzett csapat választhatja ki az első draftolt játékost.) Ha kialakult a sorrend, akkor a csapatok az általuk legmagasabban rangsorolt játékost kapják meg, mint draftolt játékost. A draft két nappal a nagydöntő után, a holtidényben kerül megrendezésre.

A Draft sorrend oldalon láthatod a 48 játékost az információkat, amiket a szezonközben alkalmazott játékosmegfigyelő jegyzett fel.

Egy játékos egyszeri megfigyelésével megtudhatod az értékelését csillagokban. Ez konkrétan azt jelenti, hogy megnézik egy mérkőzésen, megtudják a milyen poszton játszik, valamint az adott meccsen elért mutatóit. ez utóbbi alapján egy 5-ös skálán értékelik a játékost.

Egy játékos kétszeri megfigyelésével a teljesítményéről is kapsz majd infót. Ez azt jelenti, elhívják egy személyes találkozóra és a már korábban megszerzett tapasztalatok mellett megtudják a korát, értékelik a tehetségét egy 5 fokú skálán, valamint egy pontosabb értékelést adnak a skilljeit illetően (A+ a legjobb, A, A-, B+, B,...stb.).

Értelemszerűen minél több információd van a játékosról, annál könnyebb kiválasztani a jövő sztárjátékosát. Ha kiválasztottad a draft sorrendet, akkor még van lehetőséged módosítani azt, tehát a játékost előrébb hozhatod vagy éppen hátrébb is rakhatod a listán, aszerint, hogy neked melyik felel meg jobban. Klikkelj a Sorrend jóváhagyása gombra, hogy elmentsd a jelenlegi sorrendet.

Az eredmény megtekintéséhez látogass a Draft eredmények oldalra.
[szerkesztés] Könyvjelzők
" Lepattanó, amit az egyik nagy srác szedett le… Divac, gondolom… És az a dobóhátvéd… Az a szakállas fickó komoly passzt adott… Öcsém, bajban vagyok a nevekkel."


Ha támogató vagy, akkor megjelölheted a játékosokat, csapatokat, vagy akár a meccseket is. Klikkelj a Kedvencek hozzáadása gombra és máris megjelölted. Így akár figyelemmel tudod kísérni az ellenfeledet is. A Kedvencek menüpontból könnyedén kezelheted és áttekintheted a megjelölt csapatokat. Maximálisan 50 jelölted lehet egy időben. Az eltávolítás egyszerű: csak klikkelj az X-re, és máris töröltük…
[szerkesztés] Átigazolási lista
"Jó lenne, ha őt megszereznénk, ezért nem is fogjuk elszalasztani. Nála jobb játékost nem fogunk találni!"


Mi a jó csapat kulcsa? Legyenek jó játékosaid. Nem nevelheted ki az egész csapatot egymagad, néhányat meg kell vásárolnod. Keress rá a játékosokra saját kritériumaid szerint. Négy képességre kereshetsz rá, ahol megadhatod a minimális és a maximális elvárt szintet. Kattints a keresés gombra és máris a kritériumaidnak megfelelő játékosokat böngészheted. Ha nem kötöttél ki semmit akkor a piacon lévő összes játékos közül válogathatsz.

Az átadólista egyszerűen működik, aki a legtöbbet ajánlja azé lesz a játékos. Amennyit licitként írsz be, annyit fizetnél a játékosért ha megnyernéd a licitet. Figyelj oda egyenlegedre amikor licitálsz egy játékosra, mert amíg a tiéd a legmagasabb licit addig az az összeg levonásra kerül egyenlegedből, ám ez nem jelenti azt hogy megnyerted az aukciót. Ám ha valaki megemeli a licitet a pénzt abban a pillanatban visszakapod.

Mikor eladsz egy játékost, akkor az átigazolási ár egy része az ügynöki díjra valamint az adókra fordítódik. Ezt az adót két jellemző alapján állapítjuk meg: az egyik, hogy az adott játékos milyen régóta játszik a csapatodban, a másik pedig, hogy hány játékost adtál el/vettél meg az elmúlt 14 hétben. Annál alacsonyabb, minél régebben játszik nálad a játékos és minél kevesebb átigazolásod volt a kérdéses időszakban. Minden játékosod adatlapján fel lesz tüntetve ezen jellemzők mértéke.

Az átigazolás késhet egy pár másodpercet a licit lezárta után. Amikor egy felhasználó licitál egy játékosra, az aukció lejárta hosszabbodik, legalább 3 percnek el kell telnie újabb licitálás nélkül az aukció lejárta előtt, hogy sikeres legyen az átigazolás!

Nem ma jöttünk le a falvédőről. Tudjuk hogy egyes játékosok megpróbálnak szabálytalanul előnyre szert tenni, horribilis összegért vásárolva gyenge játékosokat a barátoktól, esetleg több csapatot irányítanak, és a csapatok közötti átigazolásokkal. Ezért készítettünk programokat amelyek ellenőrzik az átigazolásokat. Ha rajtakapsz valakit hasonló csaláson, kérlek jelezd nekünk. A játék sokkal élvezetesebb ha mindenki egyenlő esélyekkel indul.

Árbecslés

Minden játékosod adatlapján, valamint a piacon levő játékosok adatlapján is megtalálod az Árbecslés részt. Ez a becslés a hasonló játékosok adott heti eladásai alapján kerül kiszámításra, és segítheted a saját eladásra szánt játékosod értékének kalkulálásában. Mivel nincs 2 egyforma játékos a BuzzerBeater-ben, ezért ez a becslés nem pontos és folyton változik. Amikor már biztosan fog működni, reméljük, hogy stabilizálja a piacon kialakult árakat, és mindenki hasznát veszi.
[szerkesztés] BB-Üzenetek
"Tedd, amit tenned kell. De szeretném közölni veled, ha azt fogod tenni akkor én is."


Mit ér egy közösség, ha a tagok nem tudnak kommunikálni? BB-Üzenet egy mini e-mail rendszer, aminek segítségével a BB felhasználók kommunikálhatnak.

A menüben található BB-Üzenetek menüpont segít neked, hogy kiigazodj a levelek között:


Új üzenet létrehozása: Ha beírod a felhasználó nevét és a tárgyat a megfelelő helyre, már küldheted is az üzenetet. Egy üzenet maximum 1000 karakterből állhat. Hogy helyet csinálj az új üzeneteknek a régieket törölheted.
Új üzenet megtekintése: Kattints az BB-Üzenetek menüpontra és azon belül az új üzenetekre. Ha válaszolni akarsz rögtön kattints a válasz gombra.
Már olvasott üzenetek: Egy üzenetet többször is elolvashatsz, a már korábban olvasott üzeneteket itt találod meg.
Összes üzenet megtekintése: Itt dátum szerint láthatod az eddig beérkezett összes üzenetedet.
Elküldött üzenetek: Itt megtekintheted az elküldött üzeneteidet és ellenőrizheted, hogy a címzett elolvasta-e őket.

A mérkőzésmotor
"Bármikor, amikor a Detroit 100 pont felett dob, és 100 pontnál kevesebbet kap, akkor nyer. "


Úgy gondoljuk, hogy jobb ha tudod, hogy milyen struktúra alapján épül fel a csapatod, és hogy zajlanak a meccsek. Így talán könnyebb lesz alkalmazkodnod a játékhoz.

Az igazság az, hogy amit látsz, mint a mérkőzés eredménye vagy a meccs riport az csak egy része a meccsmotornak. Az igaz, hogy nem tudjuk teljesen visszaadni a kosaras élményt, ugyanis ahhoz nagyon dinamikusnak kell lennie, de ezt is igyekszünk fejleszteni, reméljük minél hamarabb be tudjuk vezetni.

A játék egyik legfontosabb része az, hogy működik a csapat támadó- illetve védekezőjátéka. A fő ötlet az, hogy a csapat helyzeteket kap a pontszerzéshez. Az, hogy milyen fajta helyzeteket, az már csak a támadó és a védő csapaton múlik. A játékosnak el kell döntenie, hogy mikor kell eldobnia a labdát. Ez több tényezőtől függ: a taktikától, a támadóidőtől, a játékos tapasztalatától, az eddigi dobások minőségétől illetve az edzői utasításoktól.

A támadó beállítások lehetőséget adnak a taktikázásra. Ez alapvetően 2 dologtól függ: a tempótól és attól, hogy honnan erőlteted a dobást. A tempó lehet gyors, normál, illetve lassú, míg a távolság az lehet kinti, benti, és normál. A gyorsabb tempó azt jelenti, hogy a játékosok nem fognak annyi időt tölteni a helyzet kidolgozásával, inkább dobnak. Ez rosszabb dobószázalékot eredményez, viszont több dobás lesz. A lassú tempó ennek pont az ellenkezője: kevesebb dobás, viszont jobb dobószázalék. A közeli dobás azt jelenti, hogy a játékosaid nem fognak annyi kívülről dobni, hanem inkább belső dobásokat fogják erőltetni. A távoli pedig azt jelenti, hogy inkább triplákat dobnak, hanyagolják a ziccereket. Döntsd el, hogy melyik taktikát szeretnéd alkalmazni, és eszerint igazolj játékosokat! Azt is csinálhatod, hogy váltogatod a taktikákat, így még kevésbé leszel kiismerhető, amely nagy előnyt jelenthet.

Természeten a csapaton is sok múlik a mérkőzés alatt. Értem ezalatt a játékosok képességeit; ha jobb képességű a játékos, és fekszik neki a taktika, akkor nagyobb kedvvel fog dobálni, és jobban fog játszani a meccs alatt. Minél jobb a támadó hullámod, annál színvonalasabb lesz a támadásod. Értelemszerűen a lepattanózás is a játék szerves részét képezi, amely csökkentheti vagy éppen növelheti az ellenfél esélyét a pontszerzésre. Minél jobb a csapat labdakezelése, minél jobb a külső védekezés, minél nagyobb a dobószázalék, ez mind azt segíti elő, hogy megnyerd a meccset a hatékonyabb játékkal. Pl. egész pályás letámadás semmit sem ér, ha az ellenfél csapata tele van olyan játékosokkal, akiknek elég jó labdavezetés képessége van, ugyanis ők fürgén, gyorsan fognak szlalomozni a lerohanó játékosok közt, így esélyed sem lesz a győzelemre.

A mérkőzés ideje alatt az edző utasításokat ad, az eredmény függvényében. Ha sok duplát dobsz, amik be is mennek, akkor arra buzdítja a fiúkat, hogy dobjanak még több duplát, így növelve a pontjaik számát. Ha az ellenfél dob sok duplát, akkor az edző arra ad utasítást, hogy ne kívül védekezzenek, hanem belül, így csökkentve a pontos kétpontosok számát. Azonban, néha az edző más döntéseket hoz, amik nem lesznek annyira hatékonyak, pl a cserék behozatala. Ez függ pl. a játékos erőnlététől. Viszont a felálláson az edző sem tud változtatni, pl: az ellenfél kintről dobál, és te 2-3 zónát játszol, ami ugyebár a belső védekezést növeli meg, így több pontot fogsz kapni kintről. Így az edzőnek csak korlátolt beleszólása van a játékba.

Az eddig leírtakból is látszik, hogy a meccsmotor igen kifinomult és eléggé összetett: a beállításokkal és mindennel együtt több, mint 10 000 sorból áll (tényleg!), és így ezzel együtt próbáltuk visszaadni az igazi meccs hangulatát.

A 3. szezonban újdonság lesz, hogy egy edzői értékelés lesz bevezetve, ami azt mutatja meg, hogy a taktikát mennyire sikerült megvalósítani, illetve a dobások milyensége is górcső alá kerül. Egy jó támadó taktika magasabb edzői értékelést fog produkálni, és egy jobb védekezés az ellenfél edzői értékelését fogja csökkenteni.

Végül a meccsértékelésekről pár szót: a mérkőzés után láthatod a mérkőzés értékelését. Itt láthatod a játékosok teljesítményét, értékelését, a bedobott kosarak számát, az összes kosárra dobást, valamint itt megtalálható meg az is, hogy az adott poszton játszó játékos 100 dobásból hány pontot érne el. A nagyobb pontarány jobb teljesítményt takar. A taktikák már nagyon komplikáltak, így ha valamit nem értesz, kérhetsz segítséget a Fórumon a tapasztaltabb játékosoktól, mert ők talán át tudják adni azt a nagy tudást, ami mögöttük van, így még tanulhatsz is egy ilyen fórumos társalgásból.


Nagyjából ennyi lett volna a meccsmotor leírása, remélem tetszett. És el ne felejtsem, sok sikert a meccsekhez!
[szerkesztés] Az All-Star Mérkőzés
" I knew I was dog meat. Luckily, I'm the high-priced dog meat that everybody wants. I'm the good-quality dog meat. I'm the Alpo of the NBA." ~Shaquille O’Neal


Áttekintés:

A szezon 7. hetében, minden liga legjobb játékosai részt vesznek az All-Star megmérettetéseken. A legügyesebb dobók a tripladobó versenyben; a jövőben tervezzük bevezetni a zsákolóversenyt is; és végül, de nem utolsósorban megrendezésre kerül az All-Star mérkőzés! Az All-Star "Hétvége" menüpont alatt meg tudod nézni az ide kapcsolódó információkat, amit a Tabella menüpont alatt találsz meg.

A játékosokat a szurkolók választják ki, a szezonbeli teljesítmény alapján. Az eredményt szombati napon hozzák nyilvánosságra (lásd ”Szavazás eredménye”), és természetesen a csapatok is ekkor kerülnek összeállításra (lásd ”All-Star Mérkőzés csapatai”). A tripladobó verseny 1 órával az All-Star meccs előtt kezdődik (”3 pontos dobó verseny”), és a mérkőzés (”All-Star Meccs: Élő Meccs Riport”), a szokásos időben lesz lebonyolítva (18:30 magyar idő szerint). A mérkőzés után megnézheted a statisztikákat, mint ahogy bármelyik meccs után szoktad.


Események lebonyolítása:
Szombat: Normál bajnoki mérkőzés a szokásos időben – All-Star játékosok kiválasztása
Vasárnap:
Hétfő: Válogatott mérkőzések
Kedd: Magyar Kupa nyolcaddöntők
Szerda: All-Star mérkőzés
Csütörtök: Barátságos mérkőzések, illetve a Magyar Kupa negyeddöntői
Péntek: Privát bajnokság mérkőzései (csak a támogatóknak)


A tripladobó verseny:

Ezt is tudod élőben nézni, a 3 pontos dobó verseny menüpont alatt. Minden versenyző 25 lehetőséget kap, ötös csoportokban. Minden ötödik dobás (kék labdával jelölve) 2 pontot, míg a többi dobás (narancssárgával jelölve) 1 pontot ér. A szürke labda azt jelenti, hogy a dobás kimaradt. A két legjobb játékos a döntőbe jut, ahol ismét 25 dobást kell végrehajtaniuk, ugyanezekkel a szabályokkal. Ha döntetlen lesz az eredmény, akkor az nyer, aki a legtöbb 3 pontos értékesítette a szezonban.


Az All-Star mérkőzés

Ez a mérkőzés két dologról szól igazán: a hírnévről és a dicsőségről. Volt-e a játékosod olyan jó, hogy bekerüljön az All-Star csapatba? Tud a többi csapat embereivel is jól együtt játszani? Egy szerencsés csapat fogja megrendezni a mérkőzést a saját stadionjában. Azonban nincsenek csapat jutalmak, nincsenek sérülések, a percek nem lesznek beleszámítva a héten játszott időbe és nem változtat a formákon, valamint bevétel sem lesz a rendező csapaté.


Mint ahogy megszokhattad, egy héten 3 mérkőzés kerül megrendezésre: 2 bajnoki és 1 barátságos. Ezen a héten azonban csak 1 barátságos mérkőzés lesz, és 1 bajnoki. Emiatt figyelj arra, hogy a játékosaid eleget játszottak-e a két mérkőzés alatt!

A BuzzerBeater Legjobbjai

Minden szezonban, a legjobb csapatok elindulhatnak egy nemzetközi bajnokságon, amit legtöbben a BuzzerBeater Legjobbjainak vagy B3-nak hívnak. Azonban csakis a legjobb csapatok indulhatnak el, az előző szezon kupagyőztese és az első osztály győztese vehet részt ezen a bajnokságon. Ha a kupa és az első osztály győztese ugyanaz, akkor csak 1 csapat vesz részt ebben a bajnokságban az országból. Valamint az előző évi bajnok automatikusan indul a B3-on.

A B3 kiesés rendszerű torna, valamint az ellenfelet véletlenszerűen választjuk ki. Az első néhány fordulóban néhány csapat otthon játszik, néhány idegenben a szerencsétől függően. Azonban az elődöntőt és a döntőt már semleges pályán tartják, ez majd később lesz kiválasztva.

A B3 meccseit szerdán játsszák, és olyan, mint egy normális mérkőzés: a játékosok tapasztalatot kapnak, megsérülhetnek. A csapatok nem kapnak bevételt a meccsből, hanem egy adott fix összeget kapnak attól függően, hogy meddig jutottak el. A lista:


Győzelem: $ 1 000 000
Döntő: $ 150 000
Elődöntő: $ 100 000
Negyeddöntő: $ 85 000
Legjobb 16: $ 70 000
Legjobb 32: $ 60 000
Legjobb 64: $ 50 000
Legjobb 128: $ 40 000


Válogatottak
"Annyit tudok Angoláról, hogy bajban van."

Választások

A választások azért vannak, hogy eldönthessétek, ki legyen a nemzeti csapat kapitánya. A választás 1 hétig tart. Minden felhasználó regisztráltathatja magát a választásokra, bármelyik országban, de egyszerre csak 1-ben. Az nyer, aki a legtöbb szavazatot kapja. Minden felhasználó csak a saját országában szavazhat.

A választásnak 2 szakasza van. Az első négy napban regisztrálhatod (jelöltetheted) magad. Ekkor zajlanak a kampányok is. Az első 4 nap után az első 5 marad versenyben, plusz azok, akik a szavazatok legalább 5%-át megkapta. Ezek után nem lehet regisztrálni. A szavazás még 3 napig zajlik és az nyer, aki a legtöbb szavazatot kapja. Döntetlen esetén a régebben regisztrált menedzser lesz a szövetségi kapitány.

Szavazatodat akárhányszor megváltoztathatod. Ha valaki visszalép, vagy kiesik, az szavazhat természetesen ezek után is.

Minden információ a választásról megtalálható a nemzeti fórumon. A fórumokat a GM-ek moderálják.

BB adminisztrátorok nem indulhatnak semmilyen választáson, és azon GM-ek, akik indulnak, nem moderálhatnak ott, ahol indulnak.

A győztes 2 szezonig tölti be posztját.

Versenyek

A nemzeti csapatok megmérettetése 2 szezonon keresztül tart. Az első szezon alatt a csapatok a kontinentális tornákon vesznek részt. A második szezon alatt a legjobb csapatok a Világbajnokságon mérkőznek meg. Az alábbi szabályok az 5. szezonban léptek életbe. Az alapelvek ugyanazok maradtak, csak a csapatok száma nőtt meg, és az egyes kontinentális tornák lebonyolításában mutatkozik eltérés. A múltbeli teljesítmény természetesen beleszámít a világranglista alakulásába. A válogatott mérkőzések a rendező ország mérkőzés idejében fognak lezajlani. Egy-egy ország rendezi meg a selejtező kört minden kontinensen, és egy 5. ország pedig magát a tornát illetve az azt megelőző 2. selejtezőkört. A selejtezők és a világbajnokság között a csapatszellem visszaáll a középértékre (ez az egyenes ágon kijutott csapatokat érinti), valamint egy ilyen visszaállítás történik a 2. selejtezőkör és a világbajnokság között is.


Afrikai menetrend: 6 afrikai csapat van. A 6 csapat 2 csoportban küzd a 2. hét hétfőjétől, a 11. hét hétfőjéig. A 2 csoportelső küzd meg a döntőben és jut ki egyenes ágon a világbajnokságra. A 3-6. helyen végzett csapatok a 2. selejtező körben vívhatják ki a részvételt.

Amerikai menetrend: 18 amerikai csapat van. őket 3 6-os csoportba sorsolják és a 2-8 hét között küzdenek meg egymással az első körben. Minden csoport 4 legjobb csapata 2 6-as csoport valamelyikébe kerül, ahova az előző kör eredményeit nem viszik magukkal. a 2. kör küzdelmei a 9-13. héten zajlanak. A csoportok 2 legjobb csapata jut az elődöntőbe, majd a döntőbe, amiket a 14. héten rendeznek. A 2 döntős jut ki egyenes ágon a világbajnokságra. Az elődöntők vesztesei, valamint a 2. kör csoportjainak 3. helyezettjei a 2. selejtezőkörben harcolhatják ki a részvételt.

Ázsiai menetrend: 18 ázsiai csapat van. őket 3 6-os csoportba sorsolják és a 2-8 hét között küzdenek meg egymással az első körben. minden csoport 4 legjobb csapata 2 8-as csoport valamelyikébe kerül, ahova az előző kör eredményeit nem viszik magukkal. a 2. kör küzdelmei a 9-13. héten zajlanak. A csoportok 2 legjobb csapata jut az elődöntőbe, majd a döntőbe, amiket a 14. héten rendeznek. A 2 döntős jut ki egyenes ágon a világbajnokságra. Az elődöntők vesztesei, valamint a 2. kör csoportjainak 3. helyezettjei a 2. selejtezőkörben harcolhatják ki a részvételt.

Európai menetrend: 45 európai csapat van. Őket 3 7-es és 3 8-as csoportba sorsolják, ahol megmérkőznek a 2-9. héten. A csoportok 2 legjobbját 2 6-os csoportba sorsolják a 2. körben. A mérkőzések a 9-13. héten zajlanak. A csoportok 2 legjobb csapata jut az elődöntőbe, majd a döntőbe, amiket a 14. héten rendeznek. A 2 döntős jut ki egyenes ágon a világbajnokságra. Az elődöntők vesztesei, valamint a 2. kör csoportjainak 3. helyezettjei a 2. selejtezőkörben harcolhatják ki a részvételt.

Pótselejtező: Ide minden kontinensről 4 csapat kvalifikálja magát. Őket 4 csoportba sorsolják úgy, hogy minden kontinensről csak egy csapat kerüljön az adott csoportba. Nincs kiemelés sem a világranglista alapján, sem a selejtezőkben elért eredmények alapján. Minden csapat 3 mérkőzést játszik és a legjobbak jutnak ki a világbajnokságra. Ez a kör a páros szezonok 1-3. hetében kerül megrendezésre. Így lehet, hogy egy kontinensről egy csapat sem kerül ki a VB-re, de az is lehet, hogy 4.

Világbajnokság: 12 csapat vesz részt a tornán, akiket először 2 6-os csoportba sorsolnak. A 4 pótselejtezőn kijutott csapat közül csak 2-2 kerülhet egy csoportba. A mérkőzéseket a 4-8. héten rendezik. A 2 csoport legjobb 4 csapata jut a következő csoportkörbe, ahová az egymás elleni eredményeiket magukkal viszik. Az itt zajló mérkőzéseket a 9-12. héten rendezik. A tovább nem jutott csapatok ekkor szintén játszanak, egymással a helyosztó mérkőzéseken. A legjobb 4 csapat jut az elődöntőkbe, amiket a 13-14. héten rendeznek. A győztes csapat pedig 2 évig viselheti büszkén a BuzzerBeater legjobb válogatottja címet!


Állás

Ez az oldal megmutatja az adott válogatott épp aktuális csoportjának állását. Megtekinthető az adott kontinens többi csoportjának állása, és mérkőzéseinek eredménye is.

Játékosok

Egyszerre 18 játékos lehet egy válogatottban, és mind csak az adott ország játékosa lehet (adott nemzetiségű). A szövetségi kapitány hívhat be és rúghat ki a játékosokat, ezzel alakítva a keretet. Ezt azonban nem teheti kénye kedvére, mert a lelkesedés csökkenhet tőle.

A szövetségi kapitányok látják a keretben lévő játékosok értékeléseit.

Ha egy játékos bekerül országa nemzeti csapatába akkor egy kis ikon jelenik meg az

Admin
Admin

Hozzászólások száma : 104
Join date : 2013. Mar. 29.

https://buzzerbeaterhun.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére

- Similar topics

 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.